Miso vurger od slanutka

Čarobna garohorica – slanutak! – nikad me ne prestaje oduševljavati. Nakon što smo već od slanutka spravili: salatu, falafel, začinjenu pogaču, brze špagete, humus, falafelburger, majonezu i puslice danas vam donosim vurgere* odnosno vege burgere od slanutka koje sam isprobala ovaj vikend i toliko su oduševili -i mene i vas na twiteru – da sam ih poslikala ponovo i – jasno! – poklopala.

Ovaj se recept savršeno uklapa u koncept tehnike srijedom jer slične burgere možete pripremiti i sa drugim sastojcima koje imate ili volite, a ova tehnika će vam u tome pomoći.

Potrebno (za 2 vurgera, omjeri su važni, a ne mjere – i lako se poveća za više):
100 g kuhanog slanutka (od suhog ili iz konzerve), ocijeđenog
40 g kuhane riže ili ječma
pola manjeg luka, nasjeckano na sitne komadiće
komadić (30g) zelene paprike, nasjeckno na sitne komadiće
začini: sol, papar, 1 žličica tamne miso paste, 1 žlica paste od rajčice, dimljena paprika ljuta ili blaga
krušne mrvice
ulje

za posluživanje: pecivo poput hambi peciva ili kajzerice ili kruh ili salata za laganiju varijantu

Postupak:
Zagrijte bar žličicu ulja na maloj tavi i na srednjoj vatri popržite nasjeckani luk i papriku da omekšaju i počnu dobivati boju.
U posudi, najbolje četvrtastoj jer iz nekog razloga slanutci teže bježe iz nje kad ih se gnječi vilicom, prikupite slanutak, rižu ili ječam, poprženi luk i papriku i sve začine, pa vilicom izmiješajte i izgnječite da sav slanutak bude izgnječen, ali ne postane pasta, već zadrži malo teksture.
Na kraju dodajte oko pola žlice krušnih mrvica (više ako je slanutak bio mokar) i rukom izgnječite masu. Ovo je najvažniji dio ove tehnike i obavezan je korak jer se inače smjesa ne poveže lijepo i sipka je pa se burgeri raspadaju.
Dok ste pri gnječenju isprobajte smjesu i dodajte još soli, papra ili nečega po želji, jer jedini način da zafrknete ovaj burger je da ga ne posolite dovoljno.
Kad je smjesa glatka i dovoljno začinjena operite ruke i mokrim rukama oblikujte burgere. Dati će se lijepo stisnuti i uredno oblikovati, a kad su oblikovani pustite ih 10 min da odmore prije prženja jer će krušne mrvice baš lijepo za to vrijeme povezati sve. Oblikovani burgeri mogu stajati do 24 sata u hladnjaku omotani plastičnom folijom, tako da slobodno napravite više.

Ispecite burgere na vrućoj tavi, dobro nauljenoj, da izvana dobiju finu karameliziranu koricu. Nakon što burger spustite u tavu pustite ga da se peče barem 3 minute bez naguravanja, pa onda provjeravajte i okrećite, a prije nego okrenete nauljite odozgo i drugu stranu pa ga preokrenite. Za to ne treba mnogo ulja, dovoljno je nekoliko kapi, ali važno je da ga ima makar pekli u neljepljivoj tavi. To ulje pomaže tamnjenje, ali i poboljšava okus burgera.

Pečene vurgere poslužite!

dav

Kao i svi burgeri, posebno biljni, ovi burgeri trebaju umak (kečap? Pivski umak? Domaća majoneza?) i dodatke koje volite: ja volim zreli domaći paradajz i crveni luk, ali može i tanko nasjeckani kimchi ili sočne gljive s grila i prženi luk.

Osim vrući sa tave odlični su i hladni u hambiju za na posao, samo paradajz i druge mokre dodatke dodajte taman prije nego prionete.

Isprobajte, uživajte i u slast! I javite kako je vama uspjelo 🙂

*posudila sam ovaj naziv “vurger” od veganskog brenda i tako je divan da se nadam da će i vege burgeri doživjeti trajno preimenovanje kakvo je doživio kalkulator pojavom Digitrona

Oglasi

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s