Porcija #sebeljubavi

Često me, pogotovo nakon što slike nekog fotogeničnog obroka podijelim na twiteru pitaju kako mi se da i otkud mi snaga da nakon dugog dana još tamburam po kuhinji i namještam zalogaje u kadrove.

Zaista, otkud i kako? U današnjoj tehnici srijedom eto o tome par riječi.

Mnogi od vas već znaju da sam ja, osim strastvenog istraživača kulinarskih čarolija, također i diplomirani psiholog. Bivanje psihologom, doduše ne donosi zen niti osobu nužno oprema za svakodnevno nošenje sa situacijom daleko od idealne – no, malo osviještenosti o vlastitim procesima na tom polju od velike je pomoći. Takva osviještenost je zapravo vještina da povremeno u svom danu zastanete u onome što radite pa se priupitate: Kako sam? Vičem li na sugovornike i tresu li mi se ruke, preskače srce? Jesam li tih/a jer sam udubljena u neku radnju ili jer su mi misli u nekoj dalekoj muci. Da li sam drugima osoba s kojom bih ja želio provoditi vrijeme?

Slane zobene s povrćem
Slane zobene s povrćem

Mnogo puta, posebno na poslu, ponekad i u odnosima, nalazim(o) se u situacijama koje su izvan naše kontrole i koliko god imali strpljenja i/ili razumijevanja teško ih je savladati ili čak samo izdržati, a onda kad prođu ostajemo prazni i/ili frustrirani.

#sebeljubav ovdje može pomoći, a jedan od načina je i kroz hranu. To je ono što ja radim kad sam pod stresom i ovo je nekoliko mojih iskustava:

Znam da je hrana ono što me veseli, ali protiv zakona termodinamike se ne može, pa samo jedenje nije nikad mudro odabrati kao nagradu jer pretjerani unos je postići puno lakše nego organizirati život oko dovoljnog rada da potroši sve dodatne kalorije. Iz tog razloga upravljanje raspoloženjem u vidu #sebeljubavi prakticiram kroz cijeli proces: od pripreme, privlačnog izlaganja do kušanja hrane.

Zaprženi krumpiri, tofu i povrće
Zaprženi krumpiri, tofu i povrće

U mom iskustvu najbolje je za trenutak u kojem si dižem(o) moral hranom odabrati jednostavne i brze recepte koje već poznajemo (neki bi rekli da ovaj opis podsjeća na ono što englezi nazivaju confort food ili hrana utjehe), pa je upoznavanje s novim receptima bolje ostaviti za dane kad imamo mentalne snage za eksperimentiranje. Srećom, recepata za jednostavnu i privlačnu hranu koju je moguće sa maksimalno pet minuta aranžiranja prezentirati na privlačan način ima mnogo, a neki su već tu na Porciji.

Grah Vindaloo i veganski popečci
Grah Vindaloo, Sarini doručkovni popečci, veganska majoneza

Vrijeme koje koristim za pripremu hrane iskoristim da se odmaknem od stresa, pa makar ta priprema hrane bila podgrijavanje ručka na poslu. Kad znam da me čeka napet dan ponesem sa sobom jednostavan obrok koji me veseli, kao vrećicu ramen rezanaca i zdjelicu povrća skuhanog na pari u mikrovalnoj. Na poslu vrućom vodom prelijem sve u tanjuru i tih deset minuta dok sve složim i ubacim dodatke na vrh uzmem kao primirje između dvije bitke; sa oprezom, ali i odmakom, što mi često donese bolji uvid u poslove koji me dočekaju nakon pauze.

Tost sendvici i gochujang humus
Tost sa kobasicom, sirom i špinatom, gochujang humus

Kad god je moguće ne jedem za radnim stolom i ako ništa drugo bar sjednem negdje drugdje ili kratko prošetam da se “dekontaminiram” od trenutnog zadatka. Pritom sendvič također može biti dobar, zdrav i privlačan obrok, samo ponesem salatu odvojeno i nataknem je u sendvič prije samog obroka – jer tako ručak uvijek izgleda mnogo slasnije. Isto vrijedi i za malo tostiranog sezama koji može mjesecima stajati u ladici na poslu pa se koristiti za završni ukras.

Ramen sa slanutkom povrcem i jajetom
Ramen sa slanutkom, povrćem i 8-minutnim jajetom

Da ne duljim, ilustrirala sam ovu tehniku srijedom sa nekoliko obroka, što kućnih što na poslu, koje sam poslužila u krajnjem stresu i koji su uspješno moje raspoloženje upravili nabolje. Nadam se da će vam moja iskustva dati dojam o tome da li bi i za vas tako što moglo biti korisno i da ćete isprobati ideju ako vam se čini primjenjivom.

Isprobajte, uživajte i u slast! I javite kakve strategije vi koristite 🙂

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

5 misli o “Porcija #sebeljubavi”

  1. Prepoznala sam se u ovome hihi….tako ja kad sam pod najvećim stresom zabijem nos u kuhinju XD inače obožavam kuhati, ali kad me spopadnu nekakvi negativni osjećaji to najviše dođe do izražaja. Kuhanje mi je terapija 😀

    Liked by 1 person

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s