Mješoprž (stir-fry) s ječmom

Nekada je iznenađujuće jednostavno hraniti se ukusno, a pritom također i zdravo, jeftino i brzo.

Već dugo u tehnici srijedom nismo imali neku temeljnu vještinu pa danas evo jedna vještina koja će vam donijeti uspjeh kako na polju ukusnih obroka tako i na polju iskorištavanja namirnica koje već imate u hladnjaku. Ako i vi, kao ja, uglavnom niste inspirirani povrćem već u dućanu nego kupite ono što je trenutno na sniženju, a onda mu se čudite kod kuće pitajući se: “ŠTO SAD S TOBOM?!” – ovo će biti idealna tehnika za vas.

Mješoprž smo na Porciji već kuhali, malo ga predstavili, i poslužili ga sa rezancima, no ovaj sa ječmom utoliko je zgodniji što je ječam integralna žitarica sa znatno boljim nutritivnim profilom od tjestenine, a jednostavno ga je pripremiti odjednom za više dana. Ja ječam često skuham u ekspres loncu (u omjeru 1 dio ječma na 3 dijela vode, 20 minuta pod visokim pritiskom) navečer prije spavanja, pa ga ostavim do jutra da popije svu vodu i hladnog ga stavim u hladnjak za mješoprže, salate i posluživanje kao prilog u najrazličitijim prigodama. Također ga možete skuhati i u običnom loncu, ali će vrijeme kuhanja biti 40 minuta do sat vremena, ali za sljedeći recept – u nedostatku ječma – također možete iskoristiti i druge kuhane žitarice kao rižu, sjemenke (heljdu, proso) ili ostatke tjestenine.

Povrće korišteno u receptu zapravo su samo smjernice, koristite što god imate, samo neka je šareno, a ovisno o tvrdoći uvijek kuhajte one tvrđe prve i duže, a one nježne i mekane kratko i na kraju pripreme, pred samo posluživanje.

Potrebno (1 porcija):
ulje za prženje
1 porcija kuhanog ječma

Povrće:
pola glavice luka, narezane na kriške
komad svježe paprike, narezane na štapiće
naribana mrkva
Tikvica, narezana na deblje štapiće

proteini po izboru: ovdje jaje (1 cijelo i 50 ml bjelanjka iz tetrapaka) i komadić tvrdog tofua preostao od drugog recepta. Varijacije: Za vegansku varijantu odaberite tempeh, palačinku od slanutka ili grah, a za mesnu krišku mesnog sira (Leberkäse) ili komad pečenja od prethodnog obroka

Začini po želji: sol ili sojin umak su nužni da bi jelo bilo ukusno, a sve ostalo je opcionalno. To “sve ostalo” može biti jednostavno poput papra ili složeno poput ljutog umaka ili umaka od kamenica – i sve se može prilagoditi vašem raspoloženu i željama.

Postupak:
Pripremite sve sastojke. Pripremite zdjelu za posluživanje. Postupak pripreme traje samo oko 5-10 minuta od kad upalite vatru.
U ugrijanu dublju tavu ili vok dodajte malo ulja pa prvo ispržite palačinku od jajeta (na nježnoj vatri). Izmućeno jaje ulijte u tavu, poklopite i pustite da se stegne, a zatim špatulom okrenite da se lagano ispeče i sa druge strane. Pečenu palačinku jajeta odložite sa strane da se ohladi prije rezanja.
U tavu odmah dodajte još par kapi ulja, pojačajte vatru i na njoj nekoliko minuta pržite otpornije povrće – luk, papriku i mrkvu – da se opusti i počne dobivati bolju. Nakon što je povrće omekšalo dodajte ječam i miješajući ga ugrijte. Dodajte soli ili sojinog umaka i kad ste zadovoljni okusom, a sve je vruće, istresite u zdjelu za posluživanje.

Sada u tavu ubacite na komadiće narezani tofu i nježno povrće, poput tikvice – njima treba samo minuta ili dvije da budu ugrijani i spremni za jelo. posolite i složite na već pripremljeni ječam.

Na kraju narežite palačinku od jajeta na manje komade, složite na ječam i ako želite ukrasite sezamovim sjemenkama ili ljutim umakom i…

poslužite!

mjesoprz s jecmom_posluzenoOvaj je mješoprž vrlo brz za pripremiti, ali također i fantastično ukusan i nestati će u tren iz vašeg tanjura u vašu mašinu s unutarnjim sagorijevanjem. Ječam ima mnoštvo vlakana koja pomažu probavi, povrće mnoštvo vitamina da vas čine zdravima, a bogata količina proteina dugo će vas držati sitima i pobrinuti se da budete snažni i puni energije.

mjesoprz s jecmom_posluzeno2Za mene, najvažni poučak ove tehnike je u tome da ako imam nekoliko šarenih povrća u kući (a uvijek imam bar luk i mrkvu), bez obzira kako sitne količine bile – po šakicu ili dvije – nešto što inače ne izgleda dosta nizašta, u mješopržima se to pretvori u pravu čaroliju i bogatstvo. Protein može biti biljni, životinjski, prerađevina ili cjelovita namirnica, vruć ili hladan, i uvijek će odlično nadopuniti osnovnu smjesu žitarica i povrća.

mjesoprz s jecmom_zalogajIsprobajte, uživajte i u slast! I javite kako je vama uspjelo 🙂

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s