Upma ili slani griz

Neka nam jela jednostavno ne “padnu na pamet” jer smo tako navikli sretati se s namirnicama koje ih stvaraju u drugačijem kontekstu, da ni ne pomislimo na njih bez takvoga konteksta.

Griz je, naravno, slatka hrana. Od koje se rade deserti ili slatki doručci.

A možda i nije?

Neki dan kada sam vam pisala o grizu s karameliziranim jabukama sjetila sam se da odavno nisam kuhala upmu i pomislila da bi bilo dobro i to vam pokazati u jednoj tehnici srijedom. Upma – odnosno slano pripremljeni griz – omiljeni je doručak indijskog podkontinenta, a također jednostavna, ukusna i nutritivno bogata varijacija namirnice koja je i nama bliska i koja će se sigurno sjajno uklopiti u vaš raspored žudite li za malo promjene u slanom jutarnjem (ili večernjem!) asortimanu.

Osim od pšeničnog griza može se pripremiti i od mljevene pšenice ili rižinog te kukuruznog griza ili čak sitne tjestenine (vermicelli rezanaca), a kao dodatak i začine možete koristiti bilo što što vam srce poželi – od mješavina sezonskog ili smrznutog povrća do bogatijih verzija sa sojinim ili životinjskim mljevenim mesom.

Potrebno (1 porcija):
1/4 mjerne šalice griza (50 g)

Povrće i dodaci po želji, a ovdje:
manji luk, usitnjen
češanj češnjaka, protisnut
mrkva, usitnjena
paprika, usitnjena
svježi ili smrznuti grašak
kumin, sjemenke gorušice, sol, papar, grubo mljevena paprika
žličica ulja
voda (3 dcl)

Postupak:
Prvo u suhoj tavi, na srednjoj vatri popržite griz nekoliko minuta, da zamiriše, ali ne potamni. To će mu dati finu aromu koja dugo traje pa slobodno ovako pripremite i griz za nekoliko dana, a onda ga ohlađenog spremite u posudu koja se može dobro zatvoriti i čuvajte za nekoliko sljedećih doručaka. Poprženi griz istresite iz tave na hladan tanjur da se prestane kuhati i upotrijebite istu tavu da omekšate povrće.

U tavu stavite ulje i luk, i miješajte na srednjoj vatri dok ne postane staklen, dodajte začine i češnjak pa grijte uz miješanje da se probude arome. Kad sjemenke počnu pucketati dodajte sve ostalo pripremljeno povrće i zatim pokriveno dinstajte nekoliko minuta da omekša. Na kraju u omekšano povrće dodajte vodu i pustite da zavrije, a zatim ubacite i griz. Miješajte dvije-tri minute da se lijepo zgusne, provjerite začine i po potrebi dosolite ili dotjedajte okus i na kraju pokrijte poklopcem i ugasite vatru.

Nakon nekoliko minuta (dok pripremite stol) – poslužite!

Upma_naslovnaOvo je jelo šareno i slasno i baš po mjeri začinjeno (ili nezačinjeno). Ako pustite da se povrće malo karamelizira dobiti ćete kompleksniji okus koji osim kao odličan doručak super funkcionira i kao slasna večera uz koju nije naodmet popiti i kakav lijepi hefeweizen.

Upma_zalogajIsprobajte, uživajte i u slast! I javite kako je vama uspjelo 🙂

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s