Miso juha od gljiva s rezancima od konoplje

Današnji recept i tehnika srijedom biti će dijelom prikaz brzog, jednostavnog i nutritivno vrijednog obroka – a dijelom prikaz ekstremnog primjera za ljude koji su u nekom trenutku postali vlasnici vrećice konopljinog brašna, a nemaju ideju što s njime započeti.

Odnedavno na policama domaćih supermarketa se pojavilo konopljino brašno, koje je još uvijek relativno skup, ali izuzetno zanimljiv sastojak, prepun proteina i vlakana, a zapravo vrlo jednostavan za korištenje. Sve zapravo ovisi o tome jeste li sposobni nadrasti prvobitnu asocijaciju povezivanja riječi “konoplja” uz (neopravdano) zloglasnu, no svejedno ilegalnu drogu marihuanu odnosno indijsku konoplju.

Odmah ću vas razočarati: ništ’ od veselih kolačića.

Konopljino brašno proizvodi se od industrijske konoplje koja je najčešće uzgajana podvrsta konoplje na sjevernoj hemisferi. Iako konoplja ima mnoštvo različitih upotreba – od proizvodnje platna i papira do metli, životinjskog krmiva i plastike – brašno i konopljin protein su dvije upotrebe koje su najinteresantnije s ove naše, kulinarske strane. Brašno je vrlo hranjivo i izvrsno kao dodatak u pekarskoj i prehrambenoj industriji i od njega se proizvode obogaćena peciva i tjestenine.

Omjer miješanja konopljinog brašna (ovisno o proizvodu) uglavnom je od 10 do 25% konopljinog brašna u smjesi (uz pšenično brašno), čime se dobijaju “točkasti” proizvodi sa blagim okusom konoplje, koji se najbliže može opisati kao “travnat”. Ta travnatost u proizvodima s niskim omjerom konoplje može biti jedva osjetna, ali također može biti i supernaglašena – kao u ovim mojim ekstremnim rezancima.

Ovi rezanci napravljeni su u omjeru 1:1 (tj. 50% konopljinog brašna u smjesi) i to je apsolutno krajnja količina koja još uvijek daje upotrebljivu tjesteninu – jer su na krajnjoj razini sipkosti nakon kojeg tjestenina postaje prekrta i mrvičasta. Njihov raskošno travnati okus po mom ukusu savršeno pristaje uz miso juhu sa mnogo gljiva – no, u ovoj juhi nisu obavezni: također možete u nju ukuhati bilo kakve druge rezance koje trenutno imate.

Potrebno (za jedan tanjur juhe s rezancima):
Za rezance:
40 grama brašna – ovdje pola konopljinog, pola integralnog pšeničnog, no nježniji omjer kao 1 žličica konopljinog brašna + 35 grama pšeničnog biti će primamljiviji nenaviknutim nepcima
prstohvat soli
vode samo toliko da umijesite tvrdo tijesto

Za miso juhu:
pola žličice ulja
mali mladi luk, samo bijeli dio i komad zelenog dijela za ukrašavanje na kraju
miješane gljive po želji: svježe i/ili suhe. Ovdje nekoliko zlatnih šampinjona, malo žutih bukovača, po nekoliko suhih crnih truba i ploški vrganja
nekoliko listova blitve ili špinata
žličica crvene miso paste

Postupak:
Za rezance pomiješajte brašna i sol i uz malo vode umijesite tvrdo tijesto. Mijesite ga nekoliko minuta da postane glatko i elastično, ali još uvijek vrlo tvrdo. Nakon nekoliko minuta odmaranja zamotano u komadić folije ili u plastičnoj vrećici ili posudi biti će mnogo mekše! Ovu pripremu možete napraviti od pet minuta do 24 sata prije nego želite jesti rezance.

Za juhu usitnite mladi luk i gljive i prvo ih kratko popržite na ulju i zatim zalijte vodom i kuhajte 5 minuta. Ako ste odabrali blitvu ubacite odmah na početku i donje, tvrđe dijelove listova, a meke vrhove ostavite sa strane za kasnije. U posudi sa strane razmutite jednu žličicu miso paste sa malo tople juhe (nemojte kuhati miso jer je ono fermentirana hrana koja zadržava probiotičku vrijednost samo ako se pretjerano ne zagrije).

Tijesto za rezance razvaljajte oko 2 mm debelo na pobrašnjenoj površini i izrežite na rezance željene širine nožem ili kotačićem za pizzu (ili istrgajte na podjednako velike komadiće). Svu tjesteninu odjednom ubacite u kipuću juhu, zajedno sa nježnim lišćem blitve ili špinata i kuhajte 1 minutu. Ako koristite drugu vrstu gotovih rezanaca kuhajte ih u juhi prema uputi na pakiranju, a lisnato povrće dodajte samo zadnju minutu kuhanja.

Skinite juhu sa vatre, umiješajte razmućeni miso i posipajte po vrhu sačuvanim zelenim dijelom mladog luka i…

poslužite!

Miso i konoplja_naslovnaOva je juha posve nešto drugačije od krem juhe od gljiva koja je najčešći oblik juhe od gljiva ovih područja. Ova je juha snažno gljivasta, ali također jakog umami okusa i istovremeno čista i lagana. listići blitve ili špinata daju joj svježinu, tjestenina je čini zasitnom, a u gore opisanom obliku ima čak 22 grama proteina na samo 270 kcal.

Miso i konoplja_juhaAko napravite tjesteninu sa manje konopljinog brašna (ili koristite drugu tjesteninu) biti će slabijeg okusa i sa manje proteina, no to se lako može popraviti s komadićem na kockice narezanog tofua (ili drugog već kuhanog proteina poput komada pilećih prsa) koji ubacite da se zagrije u zadnjoj minuti, kad dodajete lisnato povrće.

Isprobajte, uživajte i u slast! I javite kako je vama uspjelo 🙂

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s