Hrskavi keksi od banane

Sigurno se još iz posta o voćnom mrvljencu iz mikrovalne sjećate mog živopisnog odnosa s voćem i potrebe da se uz malo gastro-kozmetike zdravlje voća učini podnošljivijim prehrambenim artiklom. Baš isti taj proces je i ovdje u tijeku, na veliko veselje kako osusnih pupoljaka tako i crijevnih resica jer ovi su divni i jednostavni keksići prepuni vlakana baš kao i odličnog okusa.

Nekad prošle godine prostranstva interneta bila su preplavljena “keksima od dva sastojka” koji su, pogađate, bili banane i zobene pahuljice. I kao dvo-sastojčani keksi oni doista funkcioniraju, no … sa pokojim sastojkom više ipak dobivaju mnogo kako na prezentaciji tako i nutritivnoj vrijednosti.

No, ni nutritivna vrijednost ni mnoštvo vlakana ne bi pomoglo da ovi keksići nisu doista pravi keksići – i mirisom i teksturom i sposobnošću da utole tu posebnu vrstu gladi, koja žudi za slatkišem, zabavom, ispunom, a ne zdravljem i gorivom.

Ovi keksići pobjeđuju tu glad.

Iako je i ovaj recept zapravo tehnika i dozvoljava zamjene i nadopune važno je, najvažnije, koristiti zrele banane – znači ne zelene i žute banane već one koje imaju mnogo smeđih točaka i osjetno stanjenu koru. U takvim zrelim bananama škrobovi su se već pretvorili u šećere i dati će keksićima nježnu strukturu i bogatu slast, u potpunosti izbjegavajući potrebu da se dodaje šećer ili tekući zaslađivači.

Potrebno (za 12 keksića što je obično dovoljno za međuobrok za dvoje):
1 zrela banana
pola šalice sitnih zobenih pahuljica (cca 55 g)
žlica chia sjemenki (cca 10 g)
četvrt žličice chai mješavine začina (ili drugih po želji, npr. cimeta i đumbira)
mrvica soli

Postupak:
Stavite pećnicu da se grije na 180°C.
Protvan za pečenje prekrijte papirom za pečenje.
Potpuno zrelu bananu ogulite i u posudi zgnječite vilicom u pire. Dodajte sve ostale sastojke; zobene, chia sjemenke, odabrane začine i mrvicu soli po želji – da zaokruži i istakne okuse, ne da učini smjesu slanom. Izmiješajte temeljito.
Dobivenu smjesu podijelite u 12 jednakih dijelova i vlažnim rukama oblikujte kuglice koje rasporedite na papir u protvanu.

Nakon što oblikujete sve kuglice uz pomoć lopatice ili čaše ravnog dna zgnječite kuglice na debljinu oko 1 cm (ili tanje, do 0.5 cm za hrskavije keksiće). Ja čašu obično navlažim odozdo vodom pa pritisnem 2-3 kuglice, a zatim prebrišem mokrom rukom pa nastavim s pritiskanjem dok sve kuglice ne bude spljoštene.
hrskavi keksi od banane_spljoštitiPecite na 180°C 20 minuta. Keksići će za to vrijeme postati vrlo mirisni i hrskavi izvana, sa zlatnim rubom i osjetno karameliziranim dnom.
Izvadite iz pećnice i ohladite na rešetki.
hrskavi keksi od banane_pečeni
Ako možete izdržati da ih pustite da se ohlade saznati ćete da su dobri i hladni i da mogu stajati neko vrijeme, možda i dan ili dva…

…ali ja ih obično smažem prvi dan i nemam savjeta za čuvanje. Uvijek mi je draže potrošiti još 5+20 minuta na svježi protvan keksića.
hrskavi keksi od banane_minus 2
Odlični su sami ili kao porcija i pol uz malo svježeg sira ili ocijeđenog jogurta (nakapanog medom!) za umakanje. Odlično putuju na posao da budu popodnevni međuobrok. Izvana su hrskavi, sa krhkim chia sjemenkama koje pojačavaju dojam hrskavosti (a bome i unos proteina i vlakana) – i unutra grickasti, taman mrvicu vlažnji da budu savršeno sočni i potiču žvakanje.

Njam!

Isprobajte, uživajte i u slast! I javite kako je vama uspjelo!

Autor: derzafanistori

I am avid learner from Croatia currently tackling Japanese language and culture, knitter, DIY person and all-around experimenter.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s